Dag 1 – Presentera mig själv och min hästar

Ni kanske redan hört min presentation flera hundra gånger, men lika bra att ta om den
igen.
Mitt namn är alltså Beatrice Wittbom, jag är född 95 och ska börja första året på Sveriges
Ridgymnasium. Jag bor utanför Ullared på en ganska stor häst gård där vi bedriver
ridläger och b&b. På denna bloggen får ni läsa om mitt liv som, unghäst utbildare, tävlings
ryttare, ridlägerledare och ja allt där emellan! Den som ni kommer höra mycket om
är min kära granne Pernilla Svenäng. Hon hjälper mig dagligen med mina hästar
och är också min bästa vän!
Här kommer lite information om mina egna hästar.
Trigo, hingst, 2000, lusitano på 155cm.
Trigo är den jag ALDRIG kommer sälja. Han är just nu min lilla lykta i mörkret. Ibland
när jag känner mig dålig, hoppar jag upp trigo. När jag känner med ledsen, hoppar jag
upp trigo. Han är den mest underbara och helt fantastiska varelse som finns. Han är min
stjärna! Så himla go och busig och rida. Han får mig att må bra!
Vi har som meriter vinster i 100cm, men siktar upp emot 120cm.
Kortsiktiga mål: Placering i 110cm och placering i LA dressyr.
Långsiktiga mål: Felfri 120cm och placering i MSV B dressyr.
Våldigt höga mål. Men som sagt, vi två har hela livet på oss! :D
Pinnichio, valack, 2005, ridhäst på 160cm.
Pinnen som han kallas, är så himla rolig att rida. Han ääääälskar att hoppa.
Han sticker i fullfart och kämpar varje steg han tar. Han är verkligen en fighter.
Har fått många lovord från en fd. Dressyr dommare att han kommer gå långt.
Med rätt ryttare kommer han nog få placeringar i MSV B. Kommer kämpa
till sista andetaget för att fylla upp dom kraven! :D Ett tag ville jag bara rida
honom för att sälja men nu känner jag att jag vill behålla honom och se hur långt
jag kommer.
Kortsiktiga mål: Felfria 100cm och placering i LB.
Långsiktiga mål: Starta 120cm med max fyrafel och placeringar och möjligtvis vinster i MSVB dressyr.
haha angryface by beatrice wittbom
Simba, valack, 2003, ridponny på 145cm
Min älskade Simba, han är en av de mest snabblärda ponnys jag suttit på. Ena
dagen kan han inget andra dagen rider vi igenom LA prog. i dressyr. Han är en sån posivit
och underbar individ! Han har mycket bra stam då pappan gick 120 i Danmark och mamman
är Arab som utsätts till 3:a bästa arabsto:et 2002. Inget dåligt det dära!! Fast stammen
har väldigt lite betydelse förmig. Just nu är Simba gaffelbands skadad. Men är på frisksnings
vägen. Tycker om denna ponny, jag litar på han och han litar på mig. Han kastar av andra.
Jag och Simba innan skadan hade placeringar upp till LB:1.
Kortsiktiga mål: Bli frisk <3 50cm felfri och LC:1 över 65%
Långsiktiga: LA hopp felfri och LA dressyr över 62%
Aurora,sto, 2001, korsningsponny på 137cm
Denna lilla tjej är så himla rolig att rida. Hon är mycket lättlärd och är absolut ingen problem
ponny. Hon hoppar riktigt bra och går också fint i dressyr. Just nu rider jag Aurora för försäljning
(hon kommer vara till salu hela tiden) Fast hon åker inte förens jag tävlat klart DIV2. Aurora
är just nu till salu. Så har inga direkta mål med henne. Tävlar henne tills hon blir såld.

Kommentarer
Postat av: Amanda

fina hästar du har!

jätte snygg desing! ;)

2011-08-15 @ 13:49:17
Postat av: Amanda

inressant blogg du har!

fina hästar du har ;)

snygg desing :D

2011-08-15 @ 13:51:15
Postat av: e

Följa varandra via Bloglovin? :)

2011-08-15 @ 15:49:06
URL: http://ponnihestar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback