Dag 3 – Hur mitt hästintresse började

Dag 3 – Hur mitt hästintresse började.
Ja, hur började mitt hästintresse?
Jag har alltid bott på hästgård. På min födelse fick jag redan min första ponny.
Nämligen shetlands ponnyn Flipper.
Flipper för mig va den enda och ingen annan. Han var fantastisk och underbar.
Jag kunde både styra och stanna honom (wow faktor). Sen vågade jag aldrig gallopera.
Men att skritta runt hemma på gården i Allingsås, det vågade jag!
Sen började min intresse för tävling när jag åkte med min syster Josefin på Lagfälttävlan 1999.
Samma år startade jag Mini KM på Josefins ny indrindna c-ponny Frans Jäger. Hon sprang,
jag satt och skrek över alla bom hinder. Inte direkt världs elit då...
(Visste ni förresten att Frans Jäger idag är en av sveriges mest framgångsrika c-ponnier?)
Efter det slutade jag rida, haha. Min syster gick omkull med hennes häst på tävling. Bara jag som
får känslan av att min syster styrde mitt hästintresse? Haha. Här var jag ca fem år.
Sen flyttade vi ner till lilla Ullared. Det var då mitt intresse kom tillbaka igen, året 2000 importerade
mamma en galen prickig shettis hingst. Det var MITT projekt. Sulle, som han kallas, fick bli
min häst, min lilla galna hingst. Efter honom det var då allting började gå igång.
sulle år 2009

Kommentarer
Postat av: Anonym

hm frans jäger undra om det inte är min medryttar ponny?? :D

2011-08-28 @ 11:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback