TIPS TIPS TIPS

Jag har en mycket bra vän som heter Tova,
hon tränar och utbildar sina ponnyshelt själv.
Hon har ganska många ponnys i dagsläget, men de som
hon tävlar just nu är Dawn Du Chapelan & Cura.
Ska berätta till om dessa hästar & mina åsikter om dem.
Dawn Du Chapelan, kom jag ihåg Tova precis hade ridit henne. Hon var rädd
och försiktig men också energisk & positiv. Tova skulle precis hoppa henne,
och jag kom ihåg hur vi nästan grät av glädje för att Dawn hoppade över en liten
vatten matta. Redan från det språnget insåg både jag och Tova, detta kommer bli
en SM ponny. Idag kvalar hon till Ungponny SM,
med endast 1 kval kvar. Hoppas av ALL min lycka att dem tar den sista nollan i LB.
Vilket jag VET att dom gör. Denna ponnyn kommer garanterat nå toppen, vänta och se,
bara vänta ochse.
Den andra ponnyn som jag kommer prata om är Cura.
Denna ponnyn kommer jag nog aldrig förstå mig på. Ena dagen tar hon placering
i LA andra dagen stannar hon ut sig på tredje hindret. Denna ponnyn kan inte
heller vem som helst rida,  iaf inte förrut. Tova har lagt ner tid på denna ponnyn.
Jag trodde serriöst att den lilla knäppa ponnyn skulle ta placeringar i NAT LA.
Men ALLA ponnys kan, bara man själv vill & tränar målmedvetet för det.
Jag lånade Cura ett tag, min tanke var "detta kommer nog inte bli så svårt".
Fel, jag hade verkligen fel. Denna ponnyn har haft ett jobbigt förflutet. Nu, har denna
ponnyn precis som alla andra ponnier SKA ha det. Stora hagar, många hästkompisar
en ryttare som tränar målmedvetet och har också KUL. Beundrar både Cura & Tova
för så jävla mycket teamwork som de har idag, kommer INGEN annan ha med den
ponnyn, garanterat. Hoppas verkligen att Tova kan hitta den perfekta ryttaren till
Cura men även att hon får resultat med det hon jobbat med.
Tovas blogg heter KORSNINGSPONNY.BLOGG.SE

Kommentarer
Postat av: Tova

Aawww, mycket intressant inlägg! hahah skoja, men det var riktigt bra skrivet! Får göra ngt sånt om dig ngn dag! PUSS TOVA :)<3

2011-08-16 @ 21:33:34
URL: http://korsningsponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback