2011

Fick lite inspiration från Pernilla Svenäng av att skriva 2011 årets mål som jag har haft med mina hästar.
Och det är sant klockan är 00.47 när jag började skriva detta inlägget.
Bellman:
Starta MSV         ×
Segra LA dressyr  √
Segra LA hopp     √
För mig och Bellman detta året gick det så himla snabbt först var snökaos i tre månader.
Sen när det väl satte igång då fastna han i staket. Fick vila ett tag. Så jag fick aldrig riktigt
chasen att nå upp till det jag ville. Jag hade precis anmält mig till en MSV B och dagen efter
ville de köpa han. Vet att han enkelt hade kunnat starta det. Saknar honom så mycket.
Trigo:
Placera mig 110        ×
Placera mig i dressyr  √
Segra 105                 √
Trigo fick jag verkligen ett oväntat år, från vinster hit å dit. Till att inte vilja gå in på banan.
Men Trigo har kämpat på bra iår tycker jag. Mycket intensiv träning i sommras och resultat blev
det! Tänkte absolut inte starta dressyr iår, men förfrågan om att vara med i lag lockar ju alltid!
Träningen i höst har varit lite sisådär han fick vila efter senaste tävlingen, då han inte riktigt var
frisk.
Simba:
Starta LD                  ×
Placera mig i dressyr  √
Starta LA dressyr      ×
Detta var ju så himla olyckligt detta året med han. Jag hade planerat in hela vårat år. Våren
började fantastiskt, goda resultat på tävling gick från noll till hundra på bara tre träningar.
Han lärde sig otroligt snabbt. Sen kom skadan i slutet av Juli. Satte i gång honom nu ihöst
och efter tre veckor haltar han igen. Hoppas av mitt hjärta att denna hästen blir frisk!
Aurora:
Starta LB                  ×
Placera mig i LC        √
Placera mig i dressyr  √
Aurora red jag bara ett kort tag och så mycket som hon utvecklades på de två månaderna är ju otroligt.
Från att vara ridläger ponny till fulltränad tävlingshäst. Hade lätt kunnat starta LB med henne, jag hade tom
inplanerat i schemat, men hon blev populär och de ville köpa henne på engång!
Pinnochio:
Starta LA dressyr          ×
Placera mig i LB dressyr √
70cm felfritt                  √
Den här ponken har gått mycket fram å tillbaka i sin utveckling. Ena dagen går han riktigt bra, med rund
fin galopp, skänkelvikning, öppnor slutor you name it! Andra dagen blir han spänd trippig och nervös så
fort skänkeln kommer till. Har dock vart väldigt kul att följa hans utveckligen genom hoppningen!
Dressyren går däremot nu väldigt bra, har hittat en bra sätt att jobba han nu.
Nu är jag klar 01.11 är klockan, haha. Jag är helt sjuk i hövet xD God Natt <3
dx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback