Mina tränare

Mina tränare för nu läget.
I skolan har vi både hopp och dressyr tränare.
Hopptränare för ÅK 1 är Mårten Nordhall, han är Hippolog och Sv.Ridlärare, nivå 3
Undervisar i Hästteoretiska kurser samt Ridkurser.
-Jag tycker han är jätte bra tränare. Jag har ju haft två olika hästar på skolan och
han har hittat deras svårigheter på en gång! Båda mina hästar utvecklades ganska snabbt
och jag kände att hoppningen blev roligare. Har även ridit två olika skolhästar och det har gått
riktigt bra. Förra hoppträningen gick rent utsagt skit bra på skolhästen Greco.

Dressyrtränare för ÅK 1 är Eva Lundgren, hon är Svensk Ridlärare III undervisar i dressyr och har
tränat Malaysias landslag i dressyr.

Men mina tränare i vanliga fall är Emily Kjerrman (Dressyr), Jörgen Schwarts (Natural Horsemanship)
Charlotte Wittbom (Klassisk Dressyr). Dessa tränare har jag lärt mig en massa av och utvecklas fortfarande.

Tränare som jag tränat för:
Kajsa Evergreen (Hoppning), Maria Ingvarsson (Hoppning), Evelina Bromér (Hoppning), Sofia Westborg (Hoppning), Emelie Andersson (Hoppning), Lotta Andersson (Hoppning), Tobias Grönberg (Hoppning), Claire Kjerrman (Dressyr), Caroline Karlsson (Dressyr) Anne Persson (Terräng, Hoppning, Dressyr) Eamon Hickey (Hoppning) Britt Hammar(Dressyr), Anna-Maria Andersson (Dressyr) Ulf Nilsson (Dressyr), Luis Valenca (Klassisk Dressyr) Rodrigo Da Costa Matos (Klassisk Dressyr), Jennie Malmgren (Dressyr), och sen en massa fler som jag glömt namnet på, och detta skämtar jag inte om. Hade glömt själv hur många jag egentligen tränat för...
.
Anledning varför jag inte tränar för någon av dessa nu är för att de har antingen inte passat mig eller så har vi inte haft råd/tid, sen har jag behövt att åka jättelångt för att träna för vissa tränare.
Men några av dessa rekommenderar jag starkt! Och vissa ville jag fortsätta träna för, men som sagt...
.
Men att träna för många olika ger ju såklart resultat....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback