Svar

För det första, tack för alla kommentarer! (även fast det var flera som använde olika namn,osv)
Ska bli roligt att svara på frågorna,  just enjoy!
1.ska du börja tävla aurora?
2.varför sålde ni esmeralda?
3.kan man komma och hälsa på dej och hästarna??
Svar: 1. Ja, självklart att Aurora ska få komma ut på banorna, det är just därför jag rider henne!
2. Esmeralda såldes för att de som hyrde henne var jätteintresserade av att köpa henne.
Dom ville verkligen ha denna ponny, vilket jag kan förstå! När jag var tretton ville jag själv behålla
henne.
3. Ni får absolut komma och träffa mig, vore hur kul som helst! [email protected]


redigerad me

hur lär man hästen galoppombyten?

Svar: Mina hästar har jag alltid lärt frånbörjan förvänd galopp, annars blir det stora problem i

dressyren. Börja med ett hinder på medellinjen. Hoppa över den, byt varv, hoppa över, byt varv.

Om den kan detta enkelt, sänk hindret. Om det går lika bra, lägg en bom på marken, fortsätt öva.

Sen till slut ska du kunna måla ett strek på marken. Det är nästan samma process. Fast ni får inte

glömma, hästar är väldigt olika! Vissa går det hur enkelt som helst för, andra inte...

trigo hoppträning

vilken utav unghästarna kommer bli din tävlingshäst?

Svar: Min mamma tycker att alla våra unghästar har goda chanser i tävlingssammanhang. Men de

hästar som ni kanske kommer höra talas om i framtiden är nog Aladdin & Hannibal.

aladdin & zija

 

1. Är aurora din häst nu? 2. hur mår Zefyr? 3. hur länge har du ridit?

4. Läser du teamryttarna.blogg.se?

5. Vad är din favoritfärg?

Svar: 1. Ja, Aurora är nu som min egna häst. 2. Zefyr är tjockare än vanligtvis...haha!

3. Jag föddes på hästryggen, har alltid bott på hästgård. Så det är faktiskt oklart när jag började rida

började dock tävla vid 8års ålder. 4. Jag brukar kika in på bloggen lite då & då, ni har alltid så fina

bilder på era hästarna! 5. Min favorit färg är himmelsblå/havsblå, så himla vackra!

som detta schabraket, mums!

 

varför är du så fiiin?

Svar: Oj dagens svåraste fråga...OKLART HELT ENKELT, tror den som skrev kommentaren syftade

mer på sig själv faktiskt! <3

 

1.hur många hästar har du haft genom ditt liv??
2hur högt är det högsta du hoppat med en häst/ponny?
3hur gammal är aurora?

4hur hög är hon?

5vilken ras är hon?

6när köpte du henne?

Svar: Jag har haft ca 12 egna hästar i mitt liv.  Med storhäst har jag hoppat 140cm och med ponny

135cm.  Aurora är född 2001, alltså 10år!  Oklart, vi ska åka och mäta henne nästa vecka!

Hon är en korsningsponny. Vi har alltid ägt Aurora. Men hon har aldrig varit "min", vi vet att hon alltid

har haft mycket kapacitet, men hon har varit än favvo hos ridskolerna, därför har jag aldrig haft henne.

bellman, 125cm

 

 

hur länge har du haft bloggen? är du singel?
varför slutade du blogga med hon andra tjejen som du bloggade ihop med ett tag?
brukar du kolla dressyrmupparna.se?vilka bloggar kollar du på?

Svar: Jag har haft bloggen sen 1:a augusti 2010. Dock raderade jag alla mina inlägg till April, då jag ansåg

att vissa inlägg var "olämpliga".  Ja, jag är singel. Anledning varför jag slutade blogga med henne var för

att jag ville lägga ner bloggen ett tag. Sen ville jag fortsätta, då blev det bara som det blev. Men Elle betyder

lika mycket för mig ändå, min lilla partyprinsessa <3 Nej, har tröttnat REJÄLT på dressyrmupparna.

Oj, många olika Nellie Berntsson, kristina warg, Korsningsponnyn, stornado, bellatovek & ja MASSA FLER!

söte

gör du dina desingers och headers själv??

Svar: Jag lånar självaste "basen" från gratis designer. Sen gör jag om lite själv. Tex Header, bakgrund osv.

 

har du konfimerat dig?

Svar: Haha, nesh onödigt!

 

 

vart köper du dina hästar? och var köper du alla dina fina ridsaker?

 

Svar: Köper ALDRIG hästar, föder upp & tränar själv. HAHA, Ge-kås(ullared) ftw <3



annis 2008


Börjar med dessa frågor, sen blir det fler! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback