Underbar helg.

Denna helgen har varit HELT fantastiskt. En av de bästa helgerna på
flera veckor.
Torsdag eftermiddag begav jag mig till Tova med sadelskåp och diverse grejer
som skulle användas på tävlingen. Bellman var i högsta hugg för att han stod och
skrapade i 10 minuter innan vi kom fram. När vi väl va framme ställde jag in Bellman
i en box där han fick stå hela natten.

På fredag morgon var det dags att gå upp tidigt och knoppa ponnysarna.
Det märktes att Bellman var taggad. Sen bar det av.
Transporten packad med ponnys och alla  grejer. När vi kom fram så packade vi upp
allting och sedan tittade på några klasser innan jag startade min klass som var en LB.
LB: Han hade ett bra tempo gick fram för skänkeln och det räkte hela till en andraplats.
Den som vann hade 23.71 och jag hade 23.72 eller nåt sånt. Riktigt glad och nöjd.
LA: Här var han superfin tog härliga och bra språng. Dock till nästa sista hindret fick
jag en fluga i ögat. Kunde inte taxera honom väl till hindret. Men vad gör en rivning lixom?
Grattis Tova som kom trea i klassen, skit fina var ni!

Lördagen gick jag upp klockan sju gav hästarna mat. Sedan tittade jag banan det var en
ganska enkel, men rolig bana.
LB+5cm: Otrolig häst, jag var som helt borta. Jag tävlade inte typ. Jag bara red. Så
vi var de enda felfria och VANN klassen. Sjukt bra runda från Bellmans håll. Eftersom jag
satt den rundan.
Denna kvällen hade jag och Tova inte så mycket att göra så vi fixade med hinderna inne
på framhoppning. På samma gång lärde vi känna Lizzie SM ryttare som tävlar utomlands
och sånt. Nu är vi tre vänner för liiiiivet! :D Vi tre ska träffas på falsterbo i sommar. fyyyfan
va jag längtar <3

Söndagen var jag as trött Tova fick ta hästarna på morgonen. Lika bra det. Sen var det bara
till att gå banan, det var en A:0 och det är min och Bellmans favorit bedömning.
LA: Bellman kändes tung och seg inne på framhoppningen, nu kändes han verkliigen trött.
Men lika bra kämpade han. Vi vann våran första och sista Nationella LA! VIIIIINNNSSTTTT :D

Hissar banan till 100, älskar Lennarts Lindelöws banor, så fruktansvärt krävande men
otroligt roliga och bra. Björbäck är alltid lika mysigt. Saknar redan mina två kompisar
Tova & Lizzie, fast jag saknar Tova lite mer!
Jag vet att detta blev ett sjukt långt inlägg om ni har läst allt
är ni guld värda!

Kommentarer
Postat av: celine

DU ÄGEEEEEEEEEEEER BEEAAAA!!

2011-06-06 @ 18:34:04
URL: http://starstoponnys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback