Dagarna som gått:

Måndag: Gästträning för Kaja Boström. Gick inte alls bra till en början sen gick det lite bättre i slutet. Men det är ju inte så konstigt han hade vilat i en vecka så han hade lite energi. Men Kajsa var grymt duktig! Fick otroligt mycket hjälp och jätte bra tips jag ska tänka på hela tiden när jag rider. Det kommer nog hjälpa mig mycket i framtiden. Haha Holger har ingen kontroll på sina ben så han sprang in i sargen och fick ett balltramp ett ordentligt balltramp också, han lyckas med allt denna hästen...

Tisdag: Hoppträning, i början gick han bra sen blev han trött och ofokuserad och sprang undan några gånger. Vi skulle träna på att stå i lättsits och jag kan inte göra det på Holger för han är så vinglig och helst när han blir trött och ofokuserad så går det verkligen inte att stå i lättsits mot hindret som våran hopptränare sa. Då är det ju självklart att han smiter förbi för jag har ingen chans att rama in honom i lättsits.
Men sen satte jag mig ner och verkligen ramade in honom och då hoppade han bra. Sen skulle vi hoppa en liten kryss oxer som avslut då sa hopptränaren stå i lättsits och låt honom gå i sin långa galopp och bara låt honom vara. Och vad tror ni hände? Jo han sprang undan. Så kom igen han sprang undan igen sen satte jag mig ner och ramade in honom och då hoppade han bra!

Så ska inte lyssna på min hopptränare som jag har i skolan vad som gäller att stå i lättsits med Holger. Haha mellan hindrerna kan jag göra det men inte mot hindrerna och verkligen inte när Holger är trött.

Idag fick han vila. I morgon ska jag trimma igenom honom ordentligt!
image description
//Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback