Motgångar

Ni skulle bara veta hur mycket motgångar och hinder jag har haft i mitt liv.
Har varit en olycksfågel från början.
När jag var liten fick jag astma kunde bara sluta andas. Så fort jag blev förkyld så fick jag världens hosta så jag spydde hela tiden. Blev allergisk mot pollen och pälsdjur. Kunde inte gå nära dem.
Sen bröt jag höften. Läkte inte på 6år så fick genomgå 5 operationer. Har fortfarande lite ont av det. Har inga muskler i vänstra benet knappt!
Jag fick inte rida inte leka som alla andra. Fick inte spela bollsporter leka i träd och massa sånt. Fick gunga typ.
Haha kommer ihåg att alla pratade skit att jag inte hade ont utan bara att jag ville få uppmärksamhet och massa sånt. Har fått tagit en massa skit för något jag inte kunde göra något åt...


Min barndom var mest att åka rullstol ligga i sträck i nästan 2 månader fick inte flytta mig från sängen på 2 månader. Jag låg bara där. Jag gjorde allt i sängen ducshade och jaa gå på potta haha!
Tappade alla mina muskler så de tog ett tag innan jag ens kunde använda kryckor.

Har även haft en massa motgångar när det gäller hästar. Kommer ihåg min första storhäst trillade av på varje tävling. Gick aldrig bra men sen kom vi upp i 120cm. Och jag är så glad att jag aldrig gav upp!
Jag har aldrig fått hästar som har kostat över 50000kr har alltid fått kämpa mig upp. Jag har aldrig fått något gratis aldrig!
Måste tacka alla dessa tränare som jag har haft/har genom dessa åren skulle aldrig vara den ryttare som jag är i dag utan dem. Och mamma såklart som sa att jag aldrig skulle ge upp hur jävla dåligt det än gick haha!


Ni skulle bara se när jag kom med min häst Elton på tävling och bara flög av och han var helt omöjlig och farlig för mig men jag gav aldrig upp! Enveten som man var haha!

Elton är min Kung med stort K!
Inte den bästa första hästen men jag har lärt mig allt på denna hästen!
Så mycket motgångar och så mycket tårar så fick vi tillslut framgångar!
Han kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta
//Emelie

Kommentarer
Postat av: My

Gud vad du har råkat ut för!! Stark du är...

Trevlig blogg btw =) /M

2012-01-20 @ 22:03:52
URL: http://ourworldtogether.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du har alltid varit en kämpe och jag tror att du kommer att ha mycket nytta av det nu när du börjar bli vuxen. kramar

2012-01-21 @ 10:21:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback