Ojojojojojojoj

Förlåt.... Jag har verkligen inte haft tid med bloggen, har bara jobbat 24/7 hela veckan.
Hur veckan har sett ut;
Måndag: Red dressyr lektion med Pinnochio gick väldigt bra, vi fick göra lite övergångar och
gallopfattningar från skritt. Han var väldigt mjuk och fin i slutet. Sen red jag även Dansken
lite markarbete, han gick bra. Men är fortfarande lite smått spänd.
Tisdag: Hoppträning med Pinnen. Han var slarvig i början lyfte inte benen och ville
inte riktigt lyssna på mina hjälper. Vi kom på ett hinder som låg på ca 1 m, vi kom perfekt in
men han lyfte inte benen tillräckligt så han gick nästan omkull. Vi kom på hindret en gång
till, och vad hände? Han lyfte på benen skit högt över hindret? Han märkte att förra gången
gjorde det ont och han vill inte få ont i igen. Efter den händelsen lyfte han och hoppade
SKIT bra över hela lektionen. Tänk att ett sådant fall kan göra SÅ mycket. Flera av hindrerna
låg sedan på 110cm. GLAD :D Dansken vilade.
Onsdag: Idag red jag bara Dansken. Lite Dressyr och här också mycket skritt och trav.
Nu i början vill jag bara att han ska lyssna på mina hjälper och även lyssna för tygeltagen.
Han visade faktiskt att han hade utvecklas lite! Haha. Han gick stadigt och var inte lika
spänd idag. Han blev även vaccinerad idag
Torsdag: Denna dagen red jag Pinnochio dressyr och han gick mycket bra. Han var dock
lite ful i galloppen då han flyttade ut rumpan och kom då lite i obalanserat läge. Men detta
är något vi definitivt behöver träna på. Höger galloppen var dock klockren! Dansken fick
ta ett lugnare pass eftersom han vaccinerades. Han fick bara gå lite ställande och böjande
rörelser. Men han jobbade på lugnt och fint.
Fredag: Idag var det rejs ut i skogen! Jag red först min kompis Amelie häst Zebienne e:Zefyr.
Älskar att rida ut på denna bus hästen. Hon är en mycket fin och känslig häst men samtidigt en
häst som man rejsa och ha kul med. Efter det bytte vi tillbaka till våra egna och jag hoppade upp
på Pinnen. Han var sååå rolig att rida på. Vi gallop tävlade mot Emelie och hennes ponny Cocktail
e:Bistro. Idag var vi fem snygga SRG brudar och vi kallar oss...Fabolous Five <3
Lördag: Idag blev det bara lite dressyr för Dansken, jobbade dock inte sålänge. Jag slutade när
han kändes fin istället. Pinnen fick vila efter gallop träningen igår, haha!
Söndag: Idag var det ju snökaos. Kom inte till stallet och hästarna fick vila. Som tur har jag ju
snälla vänner som kunde fixa med mina pollar <3 Här får de en liten länk www.amelieochemelie.blogg.se
Istället red jag Simba ut i skogen. Han gick väldigt bra. Sedan red jag även Alle han går ju också
bättre och bättre för dag som går. Pernilla var här hela dagen och hjälpte mig. My wonderful friend.
jag och Pernilla <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback