Veckan som gått:

Denna veckan har jag haft fullt upp! Blev 17år i måndags och har haft ridteori prov som är svårare än vad man tror!
Tänk att du ska skriva ner om all man gör. Som olika sitsar olika skänkel och tygel hjälper. Det är inte precis bara förhålla eftergift eller driva eller sidförande utan det är en massa olika namn för alla dessa hjälper.
Det är så mycket enklare att bara göra det än att skriva ner det på papper sjukt svårt faktiskt!

Holger fick vila i måndags för han har vart halt men inte så farligt. Sen red jag i tisdags. Hoppade i onsdags, hoppade vattenmatta och han brydde sig inte ens! :D
Fast jag red verkligen uselt mot hindren jag smackade och störde honom för mycket dom sista galoppsprången. Men sen väntade jag bara att hindret skulle komma till mig som man brukar säga. Så jag störda honom inte han sen i slutet och då hoppade han galant!

Igår fick han vila. Idag så trimmade jag igenom honom ordentligt. Övade lite skänkelvikning i skritt och ha var riktigt duktig min lille prins!

Högersidan var katastrofal idag. Han är så vinglig och så svår att att få han rund för högerskänkel och sen när han gör det glider han ut. Det är jätte svårt att hitta ett bra mellan läge i högervarvet. Men han börjar släppa mer och mer nu. Innan så välte han bara in. Så det går framåt.
Fast sen när han väl jobba under sig så orkar han inte gå på volt i höger för då blir han så tung och han blir jätte trött!
Ska verkligen träna upp konditionen på honom och styrkan!
Galoppen i högervarvet var jätte bra han trampade under sig och trampade på bra och kunde går lite mer samlad galopp även fast den inte är speciell samlad så är det definitivt en början!
I vänster galoppen var sämre. Han ville bara dra mot mitten hela tiden och han blev lite framtung.

Skulle igentligen behöva lite extra hjälp med honom så jag gör rätt. Det blir inte samma sak när man rider dressyr flera stycken. Skulle behöva rida ensam med honom för någon.
Måste verkligen satsa sten hårt med markarbetet/dressyren så det blir bra!

I morgon får han vila för jag har precis kommit hem till Borås och ska stanna över helgen och fira min födelsedag!

Fast Holger är världens bästa! Bara jag som ska lära mig rida mer ordentligt!
//Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback