Vet

Idag var vi hos veterinären i Åby och Holger haltade inte något så han är frisk och ohalt.
Så nu är det en rätt så lång ånginsättning som gäller. Ska fortsätta att skritta honom i 1 vecka sen lägga in trav i totalt 5 min på rakt spår och sen vecka 3 får jag jobba honom lite mer i skritten typ volter och liknande och lägga in lite galopp på rakt spår.
Sen vecka 4 ska han få vila sen börjar vi jobba lite mer i traven men inte mycket volter bara mest på rakt spår och så ska jag rida mycket ute. Efter ca 6 veckor får jag hoppa lite smått med honom.

Anledningen f
ör att det är en sådan lång igångsättning är för att han ska bygga upp muskler och han är unghäst och inte färdig utvecklad så det får ta tid. Och jag har verkligen inte bråttom med honom vi har all tid i världen.
Så jag mamma och veterinären har som sagt lagt upp ett tränings schema. Så nu ska det f
örhoppningsvis bli bra igen! Men som sagt det får ta all tid i världen =)
image description
//Emelie

Kommentarer
Postat av: Stina - SODRESSAGE.SE - Vinn ett BR schabrak

Var gärna med och tävla om ett schabrak från BR på min blogg!

2012-03-07 @ 14:15:35
URL: http://sodressage.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback