1års Jubelium!

Jag kom ihåg det var ett år sedan denna bloggen startades, wiihooo. Här kommer en presentation om mig!
Hej & Välkommen till min blogg, hoppsadel.blogg.se.
Mitt namn är Beatrice Wittbom, jag är född 1995 och äger idag fyra egna hästar.
Jag bor på en stor hästgård utanför Ullared. Denna gård heter Ulvvad, och på Ulvvad
bedriver vi ridläger verksamhet samt Bed & Breakfast. Jag har utbildat alla mina ponnier
själv, men haft hjälp av tränare till tävlingssammanhang. I framtiden vill jag absolut
jobba med svårridna hästar/ponnier. Jag har redan ridit in mer en hälften av våra ridläger
ponnies. Jag är helt enkelt en go & glad tjej med ett stort hästintresse!
Mina fyra egna hästar tränar jag för att sedan kunna komma upp i högre klasser.
Här kommer nu lite info om mina hästar.
Trigo, är en storhäst hingst född 2000. Han är en Lusitano importerad från Portugal.  Trigo
är godkänd avelshingst tävlad upp till 110cm, men vinster & placeringar. Han kan en
massa olika & höga dressyr rörelser så som, piaff, galoppombyten i vart annat & piruett.
Mina & Trigos mål i framtiden är att gå felfria 120cm & Segra i LA dressyr.
Simba, är en dponny valack född 2003. Han är en Sv.Ridponny född på gården & inriden av mig.
Simba har en mycket fint steg och han hoppar med hela ryggen. Just nu är Simba skadad.
Men innan skadan tävlade jag upp till LB dressyr, tränade LA moment. Han är otroligt
lättlärd och kommer vara en riktigt stjärna ute på banorna.
Pinnochio, är en storhäst valack född 2005. Han är en Ridhäst född här på gården & utbildas nu
av mig. Han är tävlad upp till LB dressyr, dock inte av mig. Han har varit uthyrd från sommaren
2010 till nu i våras. Jag & Pinnen kommer mestadels tävla hoppning, men självklart också dressyr.
Till sommaren nästa år kanske vi ska sälja honom, om jag inte bestämmer mig för att behålla
honom.
Aurora, är ett cponny sto född 2001. Hon är en korsningsponny född här på gården & utbildas nu
av mig. Jag & Aurora har precis lärt känna varandra, trotts att hon bott här på gården. Hon har
nämligen vart ridläger ponny. Sen när folk började säga att hon hade kapacitet i tävling, bestämde
jag mig för att behålla henne. Auris kommer antagligen säljas till våren om jag inte vill behålla henne
ett tag till.
NI KAN TRYCKA PÅ BILDERNA FÖR ATT SE DOM STORA!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Måste faktiskt kommentera här känner jag. Varför nämner du inget om vem det faktiskt är som ridit honom i vinter/vår? Jag har ju varit med och gjort lite jobb på honom ändå... :) Det var ju jag som presenterade tävlingslivet för honom... :) Du lånar ju faktiskt min bild till din header, vilket är helt ok. Tycker dock att då borde det stå nämnt nånstans vem jag är... Hoppas ni har haft skoj hos Emily! :) Kram

2011-08-03 @ 18:02:23
URL: http://riderdressyr.blogg.se/
Postat av: Annelie

Läste ditt svar. Ja jo jag önskar ju verkligen att det märks skillnad på honom för det är mycket tid nerlagt från min sida :) Så det blir jag glad över att höra :) Hade missat att mitt namn stod i det inlägget... sorry.

2011-08-04 @ 22:19:41
URL: http://riderdressyr.blogg.se/
Postat av: sofia :)

tjenis :) vart bor du nånstans ? ^^ allmän fråga bara, tänkte om du har koll på hästar i din omgivning, letar nämligen sommarhäst till nästa sommar

2011-08-12 @ 14:21:48
URL: http://undercoverninja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback