www.allroundtempus.blogg.se

Hej.
Jag är en 16 årig hästtjej som är glad, rolig och omtänksam, jag har ridit i snart 6 år och fick min första skötponny 2008.
Idag har jag en egen ponny som är född 2006 och är av rasen Fjordhäst (han är en c-ponny),
han är mycket sammarbetsvillig och går med på de jag ber honom om,
han älskar att hoppa och tar hindrena hellre för högt än för lågt.
Men dressyr de kan han nog allt också! Än är han lite unghäst vinglig vid olika situationer men vi jobbar hårt på det och jag tycker vi har gjort mycket framgång detta året i både hoppning och dressyr.Vi är ute på lokala tävlingar ganska ofta i både hoppning och dressyr, i hoppning har vi startat LD och LC än så länge, och i dressyr LC och LB. Vi har kommit bra till i dressyr och fått många felfria rundor i hoppningen.
I år är mitt mål att få så några felfria rundor i både LD och LC i hoppning
så att han blir kvalad till nästa år så jag kan starta i avd A, och i dressyr
få över 60 %, vi satsar även på prestationsmedaljersom man kan få om man har Fjordhäst och tävlar.
Jag är väldigt noga med att han får komma ut i skogen och rider i skogen både ensam och i grupp, jag rider i backar och i olika terränger som lite omväxling. Något han nog aldrig får nog av är ryktning och pyssling, han står nästan och somnar.Han är det bästa som hänt mig och jag kommer aldrig ångra att vi köpte just honom!
Älskar dig Tempus <3


Kommentarer
Postat av: bella

kolla om det var du som blev veckans blogg!

http://bellaabergstrom.blogg.se/2011/july/utkast-juli-31-2011.html#comment

2011-08-02 @ 11:51:05
URL: http://bellaabergstrom.blogg.se/
Postat av: Lollo:)

Detta var en superfin blogg!:) Måste bara börja följa!!!!:D Kolla gärna in min..Och kanske gör du som jag och slängger in´en komentar;) Kram<3

2011-08-08 @ 16:53:14
URL: http://thehorsejumper.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback