Svar, del 2

vet du var veinge ligger?
Svar: Nepp
vart ska du slutmäta din ponny?
Svar: Helsingborg

Brukar du rida suleman? Kan du inte lägga ut lite bilder på honom?

Svar: Haha njaaa, han är liiite liten för mig. Har en bild på denna datorn ;)


1. Hur lär man hästen gå på tygel? 2. hur lär man hästen göra galopp ombyten?3. hur lär man hästen skänkel inriktningar?4. vad ska man göra om hästen smiter förbi hindret?

Svar: Ta försiktigt ett bra tag om tygeln, så fort hästen kröker på huvudet, släpp efter.

Håll aldrig hårdare, eller dra. Låt hästen ta sin tid att komma ner med huvudet. Sen

är det en massa jobb med ryggen också, men det kan jag ta i ett annat inlägg.

Läs inlägget nedan. Skriver skänkel vikningar i ett annat inlägg :)

Om en häst smiter förbi hindret, ställ upp den framför backa 7-10 steg sen sätter du fart

och hoppar över hindret. En mycket bra metod som jag lärt mig av Eamon Hickey.

Om det är ett högt hinder, testa bara en gång till. En häst som kommer fel

vill gärna springa förbi.

 

vad ska man göra om min häst bockar när jag ska galoppera? ibland går det o ibland inte har du några tips på det att jag kan få bårt detta? att jag kan galoppera han helt utan problem? :)<3

Svar: Ta upp huvvudet på hästen. Låt den aldrig ha nere huvvudet när du fattar galopp.

Driv den också frammåt, en häst kan inte bocka i snabb galopp.

gfd

hur högt får man hoppa som högst på ulvvads ridläger om man är en rutinerad ryttare? :)

Svar: Beror helt vilken häst du sitter på, hur bra du och din ponny fungerar tillsammans och hur "rutinerad"

du är!

 

vilka hästar har du haft genomtiderna?

Svar: Kommer ett inlägg på detta :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback