09.04,- Test, PINNEN!

.

Gör testet om din älsklingshäst, alla måste göra detta!

Namn: Pinnochio Kön: Valack
Född: 2005 Ägare: Bodil Wittbom
Stall: Ulvvad Gård

Färg: Brun

Har du..
[x] Ridit dressyr
[x]Hoppat
[x] Ridit i ridhus
[x] Ridit i paddock
[ ] Ridit på en åker/ett fält
[x] Galopperat
[x] Travat
[x] Skrittat
[ ] Ramlat av
[x] Ridit ut
[ ] Kört honom/henne
[ ] Tävlat
[ ] Kört galopptävling på en åker/ett fält
[x] Ridit barbacka
[ ] Stegrat/hoppat upp med frambenen
[ ] Bockat
[x] Sparkat bakut
[ ] Tävlat LD med ponnyn/hästen
[ ] Tävlat LC med ponnyn/hästen
[ ] Tävlat LB med ponnyn/hästen
[ ] Tävlat LA med ponnyn/hästen
[ ] Tävlat msv B med ponnyn/hästen
[ ] Tävlat msv A med ponnyn/hästen
[ ] Hoppat  50 cm
[ ] Hoppat 80 cm
[ ]  Hoppat 1 m
[ ]  Hoppat 1,10 m
[ ]  Hoppat 1,20 m
[ ]  Hoppat över 1,30 cm
[ ] Hoppat över 1,50 cm

 

Beskrivning på Pinnen:

 

Som ni ser är Pinnen än ganska grön häst. Jag har aldrig tävlat honom.

Dock var det en som hyrde han i våras och dom åkte ut på några dressyrtävlingar.

Nu hoppas jag att man kan börja hoppa honom. Skulle egentligen åkt på Clear Round

imon, men känner att tiden inte räcker till.

.

Om jag ska vara helt ärlig har jag ridit Pinnen endast 7 gånger. Men alla dessa

gånger har funkat mycket bra. Förutom första då sparkade han för blingarna

hela tiden (förra sommarn).

Nu när han har kommit tilbaka från dem som hyrde honom, har han blivit jättefin.

Det känns bra att börja med honom som första storhäst!

.

Mina mål med Pinnen:

 

Långsiktiga: Tävla 110cm hoppning med Godkända resultat. Även tävla lite högre klasser i dressyr.

Kortsiktiga: Felfria 80cm rundor, över 60% i LB:1.   Låter detta som bra mål?

-

(INTE JAG PÅ BILDER, hoppas jag får låna dessa Annelie! :))



titta sikken GODING!



Kommentarer
Postat av: Annelie

Det är okey med bilderna Bea... Hoppas du får lika mycket kul med honom som jag har haft! Kram

2011-06-30 @ 22:42:29
URL: http://riderdressyr.blogg.se/
Postat av: Amalie

Så spennende! :-) Kjempe fin blogg :-)

2011-07-03 @ 10:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback