12.04-TEST!

Gör testet om din älsklingshäst, alla måste göra detta!

 

Namn: Trigo Kön: Hingst
Ras: Lusitano Född: 2000
Ägare: Bodil Wittbom Stall: Ulvvad Gård
Färg: Flugskimmel

 

Har du..
[x] Ridit dressyr
[X]Hoppat
[x] Ridit i ridhus
[x] Ridit i paddock
[x] Ridit på en åker/ett fält
[x] Galopperat
[x] Travat
[x] Skrittat
[x] Ramlat av
[x] Ridit ut
[ ] Kört honom/henne
[x] Tävlat
[x] Kört galopptävling på en åker/ett fält
[x] Ridit barbacka
[x] Stegrat/hoppat upp med frambenen
[x] Bockat
[x] Sparkat bakut
[x] Tävlat LD med ponnyn/hästen
[x] Tävlat LC med ponnyn/hästen
[x] Tävlat LB med ponnyn/hästen
[x] Tävlat LA med ponnyn/hästen
[ ] Tävlat msv B med ponnyn/hästen
[ ] Tävlat msv A med ponnyn/hästen
[x] Hoppat  50 cm
[x] Hoppat 80 cm
[x]  Hoppat 1 m
[x]  Hoppat 1,10 m
[  ]  Hoppat 1,20 m
[x]  Hoppat över 1,30 cm

 

 

 

 

Beskrivning på Trigo.

 

Trigo, eller "Trille" som han kallas, är en mycket underbar varelse. Han är absolut en av

de vackraste hingstarna jag sett. Han tror att han är så himla stor och kraftig(dock är han bara 155cm)

Han vill gärna glänsa och gör verkligen allt för att folk skall titta på han. Senaste tävlingen

sparkade han bakåut  flera gånger och stannade innan ingången så jag var tvungen att trava

inne på banan. haha bus hest!!

.

Jag brukar kalla Trigo ponny för att ibland är han så himla fjantig. och oftast när jag rider honom

så känns han som en ponny.

.

Jag har ramlat av Trigo 2 gånger i mitt liv. Ena gången red jag och min kompis barbacka

på en storåker och hon gled av och på samma gång började han trava och då åkte jag med xd.

 

Den andra gången red jag i paddocken och hade ett räcke på 120cm mitt i en sväng. dum som

jag är glömde jag att jag satt på en storhäst och han får inte plats efter vi hoppade, så det blev tvärnit

EFTER hindret... ahahahhhaha. oj oj, stackars trigo. Men vi klarade hindret!!! :D Nu har jag dock suttit

de flesta gångerna han har busat till.

 

Hoppas ni har fått lite uppfattning om Trigo nu. Här kommer BILDER!!






AHHAHAHHH

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback