My dream horse.

Om jag hade haft hur mycket pengar som helst och fick köpa min drömhäst hade
det inte varit Totilas eller Ninja La Silla. Verkligen inte. Varför köpa en häst som redan
vunnit allt och gjort det den ska? Köp en häst som har hela framtiden för sig! En häst
som passar dig och som du trivs med.
Tävlingshäst
Jag hade köpt en ung häst. Ålder mellan 4-6 år. Antingen gått championaten och fått bra
resultat där eller en häst som inte gjort ett skit. Jag hade INTE velat ha ett halvblod.
Halvblod tycker jag, är tyvär sönderavlade. Visst finns det några fåtal fina hästar.
Men hur kul är det när alla har likadana hästar och som sedan kommer bli SÄKERT
inavel i framtiden. Jag ska antingen ha en Hannoveranare eller Holsteiner. I sista
fall Halvblod, om den passar mig.
Den ska ha en annorlunda färg, inte vanlig brun utan isåfall med höga strumpor och bläs
eller någon annan häftig teckning. Men ABSOLUT INTE brun, haha. Vill inte vara som alla andra!
Den ska vara vanligt byggd, men gärna åt det lite mer tyngre hållet, ej för nätt.
Någon som drar mot hinder, som man ser  att den vill hoppa. Hoppar också med god teknik och bra ryggverksamhet. Gärna någon som lyfter benen. Steget ska vara luftigt och markvinnande.
Skulle DÖÖÖÖ av glädje om jag fick en häst e: Pentagon, ska leta ljus och lykta efter en sådan häst!
dör, så sjuuukt snygg! :o
Men om jag tänker "out of the box", vill jag gärna ha en Lusitano.
En häst men häftig attityd och stora steg, höga knän och välmusklad. Häftigt om den kunde några
skolor så som, passade,piaff etc. Jag tror också att detta inte är så omöjligt för mig
att köpa. Men dock så måste ju det vara en unghäst. Hihi, bara till att bara leta!
men har ju en väldigt fin hest också <3

Kommentarer
Postat av: Sara

Roligt inlägg! :)

2012-02-27 @ 13:26:18
URL: http://www.saraaandersson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback