Varför jag valde Sveriges Ridgymnasium?

Om i har missat detta så går jag och Bea på Sveriges Ridgymnasium i Varberg.

Jag tänkte skriva om varför jag valde just SRG.

Jo jag vill holla på med hästar och jobba med dem och inte bara ha det som en hobby.
Så då är det perfekt att gå på ett ridgymnasium för då blir man verkligen förberedd om hur arbetslivet ser ut.
Sen rider man 2 till 3 gånger på skoltid = gratis dressyr lektioner, hopplektioner och gratis markarbetes lektioner. Hur grymt bra är det inte att få 3 gratis lektioner i veckan? Super bra!

Här på SRG har man stallet och lektions salarna på samma ställe. Det är super bra också efter lektionerna så drar man till stallet direkt eller så är man i stallet när lektionerna har slutat. Så man blir klar rätt tidigt. Om man skulle ha gått i en annan skola skulle man blivit klar mycket senare.

Vi får inte så många läxor vilket är jätte skönt! Det underlättar så mycket och det är omöjligt att bli skoltrött!
Vi får istället göra kanske mer på lektionerna men att slippa massa läxor är super!
Och om vi får någon uppsatts att göra får vi tid att göra dom på lektionerna :)

Från början skulle jag gå i Kungsbacka men kände att man skulle ha så tråkigt i Kungsbacka. För man blir så instängd där känns det som. Jag vet inte för jag har inte gått där men det var mitt ute i landet. Här i Varberg är allt på samma plats. För mig tar det bara 7min på cykel in till stan och 10 min till skolan.

Fast det skulle inta vara dåligt att bo precis vid skolan som i höglanda men det var det som övervägde att jag började i Varberg i stället för Kungsbacka!
Allt är som sagt nära här i Varberg så det är super! :)


//Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback