Gårdagens ridpass

I går hade jag en skolhäst till hoppningen. Greco heter han.
Det gick helt ok.
På framridningen i galoppen blev han riktigt fint. Han brukar annars vara lite ryckig men igår blev det riktigt bra på slutet på framridningen.
På hoppningen så red vi en serie. Det gick sådär han sprang lite fort igenom så det blev inte så bra språng.
Sen hoppade vi en oxer med 3 galoppbommar framför och sen en oxer. Vi skulle bara låta hästarna vara och låta dem sköta allt och det var lite svårt för mig för jag vill gärna hjälpa till. Men i slutet blev det bättre och vi hoppade en oxer på 110cm. Sen hoppade vi oxer till räcke på böjt spår och det gick helt ok. Greco var jätte duktig det är bara jag som måste lära mig att irda.
//Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback